پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250855
مرغوبيت پياز کشت شده در چهارمحال و بختياري به نسبت ديگر استان‌هاي کشور
تاریخ انتشار : 1400/05/03 18:41:38
نمایش : 1255
کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد گفت: مي‌توان گفت پياز توليد شده در چهارمحال و بختياري به دليل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبيت بيشتري نسبت به پياز توليد شده در ساير استان‌ها برخوردار است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ ليلا غلامحسيني کارشناس زراعت مرکز خدمات حومه شهرکرد در حاشيه بازديد از برداشت پياز در چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران اين استان؛ اظهار کرد: طول دوره برداشت پياز حدود دو ماه است چون برداشت پياز در اين استان با استفاده از دست صورت مي‌گيرد.

وي افزود: در حال حاضر پيازي که از مزارع چهارمحال و بختياري برداشت مي‌شود به مصرف روزانه خانوارهاي اين استان و استان‌هاي هم‌جوار مي‌رسد اما ازآنجاکه پياز سفيد قابليت ماندگاري و انبارداري ندارد لذا در ديگر فصول سال با کمبود اين کالا مواجه مي‌شويم.

 رئيس مرکز خدمات حومه شهرکرد ادامه داد: استفاده از انواع سموم، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها در کشت پياز توليدي در چهارمحال و بختياري کمتر از ديگر استان‌هاي کشور است،  و در مرحله کشت اين گياه آفات و علف‌هاي هرز کمتري وجود دارد.

غلامحسيني عنوان کرد: مي‌توان گفت پياز توليد شده در چهارمحال و بختياري به دليل مصرف کم سموم و آفت‌کش‌ها از مرغوبيت بيشتري نسبت به پياز توليد شده در ساير استان‌ها برخوردار است.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html